2012. szeptember 23., vasárnap

Újabb menyasszonyi torta


Szeptember elején kaptam egy felkérést menyasszonyi torta készítésére. Zita és Ákos ismerősökön keresztül kerestek meg és a blogomon látott menyasszonyi torta tetszett meg nekik. Mivel - szintén barátok jóvoltával - már kóstolták a tortáimat, így a várható ízvilággal is tisztában voltak. Remélem nem csalódtak most sem.

Egyedül a torta tetején lévő dísz lett egyedi dolog, a többi díszítés a már jól bevált módszer alapján készült. Viszont ez a tortadísz rendesen feladta a leckét. Zita látva az Éva tortám díszítését, felvetette, hogy csináljam meg ezt a csipkedíszt, mint egy kupolát a torta tetejére. Mivel előre nem tudtam, hogy működik-e az ötlet, először kigondoltam hogyan lehetne megvalósítani, aztán ki is próbáltam, nehogy a véghajrában derüljön ki, hogy mégsem. Végül sikerült.

Az íves díszek készítése megegyezett az Éva tortánál bemutatottal, de most, hogy nagyobb legyen a görbületük nem befőttes üvegen, hanem borosüvegeken készítettem el őket. Aztán másnap egy gyufás skatulya tetején illesztettem össze az íveket és még egy nap száradás után emeltem le róla.
Mivel ezek a díszek már az üvegről való levételkor is könnyen törnek, elég sok példányt meg kellett csinálnom, hogy biztosan legyen egy dísz a tortámra és emellett egyéb nem várt események esetére is legyen tartalék. Így végül a helyszínre szállítottuk a többi díszt is.
Szerencsére utunk során nem a tortán lévő, hanem ez utóbbiak közül az egyik törött össze.

A másik nehézség az volt, hogy a legnagyobb, vagyis a legalsó tortarész megsütéséhez nem volt megfelelő méretű tortaformám, így az utolsó pillanatban, a sütés napján sikerült beszereznem egy állítható tortakarikát, aminek végül nagyon örülök, mert a továbbiakban bármilyen méretű (16,5 cm-től 32 cm-ig) tortát el tudok majd készíteni vele. Íme:


A torta kért ízesítése pedig a következő volt:
  • alsó: meggyes-csokitorta (elkészítését lásd itt )
  • középső: Éva torta (elkészítését lásd itt )
  • felső: citromos torta (ezt majd még pótolom)
És akkor néhány fázisfotó az elkészítéséről ill. a kész tortáról:
Még külön és krém nélkül
Krémmel megkenve
Összeillesztve
Illetve a kész tortáról:
Felülről
Átlátás
Készen
Zitának és Ákosnak sok boldogságot kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése